Sydney Aquarium

I går var vi ute og ruslet oss en tur på The Rocks da vi fikk lyst til å besøke Sydney Aquarium. Vi tok fergen fra Circular Quay til Darling Harbour, sånn at vi fikk sett byen fra vannet. Akvariet var innmari fint, og de ulike tankene og bassengene imiterte de naturlige leveforholdene – akkurat som vi liker det.

Selbassenget var dessverre tomt, for alle selene lå og latet seg i solen i stedet for å leke i vannet. Høydepunktet var definitivt haibassenget. Man går i glasstunneller gjennom bassenget, sånn at man kan se hai som svømmer på alle kanter. Utrolig grasiøse, og litt skumle, selv om de artene de hadde der ikke spiser folk, men fisk. åh, og sjøhestene og dragefiskene var kjempesøte! :)

Box jellyfish er mye mindre enn Katti trodde. Hun så for seg kjempemaneter som var lette å spotte. Ikke at det kommer til å bli noe problem, for alle strendene langs østkysten er stengt på grunn av et sikkelig ruskevær som fører til veldig høye bølger også her i Sydney. Surfebomsene blåser selvfølgelig i alle advarsler og fryder seg over bølger på tre meter enkelte steder.

0 kommentarer: