Nyttårsaften

På nyttårsaften ble det ikke helt som planlagt, gitt. Da vi kom til botanisk hage, hvor vi hadde tenkt å være, var det allerede fullt, og de slapp ikke inn flere folk. Det har aldri blitt stengt så tidlig før, sa de. Tabbe! Vi var forberedt på å ikke få en super plass å sitte, men ante ikke at de faktisk stengte områdene. Det endte med at vi ble sittende et stykke bortenfor, hvor vi kunne se fyrverkeriet, men ikke brua og operahuset. Vi ble sittende der til barnefyrverkeriet, som var innmari fint. Spesielt fine var de kubeformede, hjerteformede og S-formede (for Sydney) fyrverkeriene.

For fyrverkeri nummer to prøvde vi å flytte på oss for å få utsikt til brua. Vi tenkte kanskje de ville slippe inn flere folk nå som alle barnefamiliene dro hjem, men nei. I likhet med utallige andre endte vi opp ved Circular Quay. Vi kunne se brua sånn delvis derfra, men det viste seg å være et dårligere sted enn der vi opprinnelig var. Jaja... Vi kommer til å prøve igjen et annet år, med båtbilletter eller hotellrom på Shangri-La eller Four Seasons, tror vi. Der har man super utsikt til hele stasen :)

0 kommentarer: