Siden sist vi skrev har vi fått utrettet en del. Alle flybillettene er bestilt og betalt, og vi har skaffet visum og hotell til Cuba og Australia. Vi har også booket hotell til mellomlandingen vår i Miami. Da skal vi til Evas store glede bo på Hilton. Vi bruker noen av bonuspoengene Katti tjente opp da hun bodde på hotell i Stockholm i vår.


Vaksiner


For en liten stund siden var vi på Reiseklinikken og tok vaksiner mot tyfus, gulfeber og Hepatitt A. De andre vaksinene vi trengte var fremdeles aktive etter kinaturen vår for to år siden. Som en ekstra bonus så skal vi visst være immune for Hepatitt A på livstid siden vi har fått tatt dose nummer to i passe tid etter den vi fikk før vi dro til Kina. Vi har også fått resept på malariatabletter av type Malarone siden vi skal på tur i regnskogen. Det er vissnok den som har minst bivirkninger, men det koster. 30 kroner tabletten blir fort dyrt...


Ny sekk


På lørdag var vi innom Nomaden en tur for å prøve sekk. Det fine med å prøve akkurat der er at de har store sammensurrede tøybylter på 7,5kg som de kan putte i sekkene sånn at du får kjenne hvordan sekken egentlig funker. Katharina ville i utgangspunktet ha den nye Silk Road-sekken fra Bergans, men oppdaget at med vekt i så passet den ikke ryggen hennes. Hun ble supersvai, og ingenting føltes helt riktig uansett hvilke stropper jenta i butikken dro i.


Derimot hadde de en reisesekk fra Osprey som satt supergodt, og var veldig behagelig. Den har avtagbar dagstursekk, og bæresystemet kan pakkes bort før flytransport sånn at ingen stropper setter seg fast noe sted.

En ting som er spesielt bra med Kattis nye sekk er at den er laget for jenter, så skulderstroppene sitter nærmere hverandre. Det er fint når man har smale skuldre. I tillegg kan lengden på ryggen justeres sånn at hoftereimen og skulderstroppene kommer i riktig posisjon. Bra siden Katti er kort fra livet og opp.


CC ventet med å kjøpe sekk fordi han vil se hvor mye Kattis sekk rommer før han bestemmer seg.