Da er flybilletten bestilt til Pattaya i haap om at det skal vaere litt bedre paa Ko Samet; en oey litt utenfor Pattaya. Paa oestkysten altsaa. Vi er lei daarlig vaer, skreddere og Samui, saa litt change of scenery vil gjoere seg. Satser paa at oeya er litt mindre syden og litt mer strender. Vi faar se..
1 kommentarer:
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Hmmm... Det ser ut som om dere bare har vært på Syden-delen av Ko Samet. Som er vel og bra, men her er mine to favoritt-greier å gjøre på den øya, i tilfelle dere fremdeles er der:
1. En time før solnedgang, gå langs veien fra bungalowland over til den andre siden av øya. Ta med lommelykt, ellers finner dere aldri i veien tilbake igjen! På vestsiden av øya er det en super solnegangsstrand, og et stykke bortenfor/nord for den bor thaiene som jobber i bungalowland. Der er det gjerne fest om kvelden, som dere sikkert får være med på. Det er sånn koselig-fest, ikke rølpefest. Litt sånn som i Dirty Dancing når hun med den store nesen roter seg inn til der hvor de hotellansatte holder til.
2. Ta med snorkleutstyr og gå langs strendene eller langs veien helt til sørenden av øya. Tar litt tid, men bare ta så mange pauser dere vil ha. Vær så god. Når dere kommer til sydspissen er det på med snorklegreiene og å svømme over til neste øy. Den er bitteliten, og antagelig den eneste virkelig ubebodde "øde øya" dere får med dere på denne turen. DER er det fint, der! Og masse fisk å snorkle etter. Ikke koster det 800 baht heller.
God tur!
B.