Snorkling

Vi har ikke gjort saa mye paa Ko Samui utenom skreddere, ladyboy showet, og en del tid paa stranda. Dette maatte gjoeres noe med saa vi fikk bestilt oss en snorkletur til Ko Tao, som ligger to oeyer nordover. Selskapet vi booket oss virket profft og Katti og CC har kjoept snorkleutstyr der foer som var bra. Alt i alt et sted vi kunne stole paa. Saa vi bestilte tur til tre, med tre par svoemmefoetter og en maske og snorkel. Ingrid har ikke utstyr (ennaa).

Klokken 7 om morgenen, tidlig for Katti og CC, kom det en minibuss og plukket oss opp. Vi ble kjoert til andre siden av oeya hvor vi fikk en liten frokost: en croissant og kaffe. Heldigvis hadde vi vaert smarte og kjoept subs paa subway natten foer saa vi var all set. Naa har det seg slikt at subs holder seg ikke friske i 6 timer og var sikkelig soggy. Skuff.. CC var veldig glad for at det fantes noe spiselig ombord paa baaten.

Etter 4 timer med hoey sjoegang kom vi frem til Ko Tao, en soet liten oey som har potensiale for aa bli vaart neste sted aa bo. Det var her vi fant ut at det vi hadde blitt fortalt paa selskapet ikke stemte helt med virkligheten.

  • Vi hadde blitt forespeilet en ny baat med skifte rom. Vi holdt oss i fergjen og skifterommene var paa do. Fellesdo som luktet litt “funky” pga av den hoeyesjoegangen.
  • De skulle gi oss proft utstyr. Ingrid fikk beginners maske og snorkel. Svoemmefoettene saa ingen noe til. De noterte hvilke stoerrelser vi skulle ha i butikken, saa vi ble ganske skuffet naar det ikke var noen paa hele baaten.
  • Vi hadde regnet med at pga av vi skulle bytte baat at gruppen skulle vaere mindre. I stedet ble vi slaatt sammen med cheapass-snorkleturen, som kostet 800 bath mindre og inneholdt 30 andre folk.
Foer noen poster nok en kommentar om ikke klag... ;) Vi boer jo si at stedet vi snorklet paa foerst var saa lite at svoemmefoetter kun ville medfoert spark i ansiktet til folk. Fine fisker og saann, men stedet hvor vi svoemte rundt var kun 30 meter og en time snorkling ble litt mye. Neste sted bestemte de andre folkene for at de hadde snorklet nok og dro til stranden. Mer plass for oss - hurra! Vi svoemte 40 meter fra baaten til stedet hvor vi kunne se koraller. Like mye fisk som forrige gang, og mye mer plass for oss tre.

Etter aa plasket rundt en stund svoemte vi tilbake til baaten, og naar vi kom frem begynte det aa regne. Flaks med timingen. Katti og Ingrid sov hele veien tilbake, mens CC fikk ikke sove og ble dessverre vitne til damen ved siden av sin barf rocket. :P Da vi hadde kommet oss i land var vi fast bestemt paa at vi skulle snakke med butikken for aa klage litt paa at vi ikke fikk noen svoemmefoetter, men vi har glemt det. Oh well.. Vi fikk noen gode minner og Ingrid fikk den vaerste solbrente ryggen Katti og CC har sett paa lenge.. Vi har bilder, men toer ikke aa vise paa grunn av represalier, men la oss bare si...det skotske flagget, bare med roedt i stedet for blaatt. Litt passende siden Skottland vant over England i six nations rugby cupen den dagen.

0 kommentarer: