Kuala Lumpur

Kuala Lumpur hadde frem til 2004 verdens hoeyeste bygninger, Petronas Towers, da de ble slaatt av 101 i Taiwan. De er sikkert verdens hoeyste et eller annet fremdeles. Tvillingtaarn kanskje? Men de er i hvertfall veldig fine aa se paa, og de en bro mellom seg som man kan kjoepe en billett for aa gaa over. Det er vel ingen overraskelse naa at vi ikke rakk aa gjoere dette. De stengte klokken fire. Men vi fikk tatt mange fine bilder fra foten av taarnene. Katti oppdaget at de hadde en finfin shoppingmall like ved taarnene, og vi endte opp med aa vaere der saa lenge at vi fikk bilder av taarnene om kvelden ogsaa. Dagens loot: En haug med anime-DVD'er og en ny skjorte til CC som han hadde angret paa at han ikke kjoepte i Bangkok.

Grunnen til at vi ikke rakk aa kjoepe billett er grei nok. Billettsalget starter i aattetiden, og det blir utsolgt ganske raskt. Vi er som kjent syvsovere, og siden vi ikke visste at man maatte vaere tidlig ute ble det ikke noen skybridge walk paa oss. Da Ivar kom tilbake til KL forsikret han oss om at vi ikke hadde gaatt glipp av noe saerlig.

Vi har planlagt litt grovt hva vi skal gjoere fremover. Hva slags side av Malaysia skal vi kjoere oppover. Hva slags oyeer skal vi se. Hvor mange steder vi proeve aa rekke. Vi tror det blir noe saant:

  • Dagstur med buss til Melaka
  • Fly til Pulau Langkawi
  • Baat til Ko Lipe i Thailand
  • Baat til Ko Lanta
  • Buss og baat til Ko Samui eller Ko Pha Nghan

1 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    Så det ble ingen Skybridge tur på dere nei... hehe Lykkes vel egentlig først på andre forsøk jeg og Kjetil i sin tid også... etter å ha prøvd oss langt utpå dagen første gangen ;)

    Antar dere kanskje fikk dere en tur opp i tv-tårnet like bortenfor da... like bra utsikt der egentlig om jeg ikke husker feil.

    Forøvrig er jo Petronas Towers fortsatt de høyeste tvillingstårnene ;)