Turen til Ko Samui og snorklemasker

Arrghh.. Hvorfor kan ikke reise i Asia vaere litt enklere enn det det er? I gaar tidlig ba vi mannen bak skranken paa “hotellet” om aa bestille billetter buss og flybilletter til Ko Samui og trodde alt skulle vaere i boks. Vi hadde faatt vite pris og alt, men neida. Klokken 1800 naar vi kom tilbake til skranken spurte han om vi hadde faatt bestilt? Haeae? Vi trodde jo at han skulle fikse det, og saa ble ting ordnet i siste liten og vi fikk en mindre optimal avgangstid enn det vi trengte.. Klokken 8 istedefor klokken 10.

Troette og gretne satt vi og ventet paa minibussen som ikke kom. Vi spurte hotellpersonalet om de kunne sjekke om hvor det ble av bussen, men vi var ikke helt sikkere paa om de faktisk gjorde det, fordi de bare gikk og subbet rundt. Etter aa ha spurt nok en gang subbet en kis bort til telefonen og ringte. Det viste seg at bussen hadde plukket opp feil folk, og glemt oss. Deretter fulgte en hektisk tur bak paa lasteplanet til en pickup for aa rekke fergen som gikk om et kvarter. Etter en del heftige svinger kom vi til kaien og fergen var i ferd med aa legge fra kai. Etter litt hojing og loeping rakk vi det akkurat og fikk lokalisert den udugelige minibusssjaafoeren.

Saa begynte en RASK tur til Krabi flyplass.. Denne fyren hadde det ekstremt travelt og han nektet aa hoere paa de naervoese svenskene som tagg ham om aa slakke av. “I think no one is in aa hurry here...” sa svensken. No response. Etter en time paa svingete veier og med ekstremt haarete forbikjoeringer, noen ogsaa i venstresvinger, var vi fremme. Katti var bare fornoeyd med aa komme seg vekk fra danskene bak henne som hadde kranglet hele veien om sexlivet sitt. Way to much information! Heldigvis er mye av dansk uforstaaelig.

Siden sjaafoeren var saa rask og vi i tillegg hadde faatt en tidligere avgang enn optimalt hadde vi ekstremt lang tid paa flyplassen. Men vi fikk ihvertfall surfet litt paa nettet, etter at CC hadde “hacket” den ekstremt vanskelige krypteringsnoekkelen; 1234567890. Av erfaring vet vi at dette er en ekstremt populaer noekkel her i Asia. ;)

Etter en liten time i turens foerste, og siste(?), propellfly landet vi paa Ko Samui. Thailands nest stoerste oey, og Phuket nummer 2. Vi leide for sikkerhets skyld oss en bungalow paa Chaweng, den mest overutviklede stranda paa Ko Samui. Ingrid, det er masser av skreddere her, og de snakker norsk!! :D

Saa det viktigste ... Vi har kjoept oss snorklemasker og vi synes vi ser ekstremt kule med de paa. Vi faar vel se om vi kan komme oss av gaarde paa en tur til Ko Tao. Det er nemlig ikke koraller paa denne oeya :( Det er koraller her :D

2 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    Hehe, det nytter ikke å syte altså. Dere får -ingen- sympati fra -meg- i alle fall ;) Alt må være bedre enn å være stuck på jobb, med det fine drittværet vi har i Norge for tiden ;)
    klem

  2. Anonym sa...

    Caroline og Jon Magne fikk en sønn 3800gr og 55 cm lang .Alt er bare bra med alle 3 ,han skal kanskje hete Petter.