Ingrid, Katti og CC ble nok “lurt” en gang til da vi landet paa Pattaya International Airport. PIA er en liten flyplass langt unna noenting som helst som bare Bangkok Air og noen charterfly flyr til, og siden den er langt unna noe som helst kan de to soete jentene bak taxi-standen selge deg hva som helst. CC foelte seg litt fatalistisk og syntes at de 1300 bath'ene de ville ha for aa kjoere oss til Ko Samet brygge var en grei pris, selv om en flybillett hadde bare kostet 2500 bath, eller noe slikt. Vi skulle i hvert fall komme oss frem og det med minium hassle.

Etter 2,5 timer i en veldig kald taxi, fyren snakket daarlig engelsk, kom vi frem til “byen paa fastlandet like ved Ko Samet”. Da visste det seg at han ikke helt visste hvor haven var. Det var sikkert ikke hans fasterute. Saa han ringte en kompis, og vi ble fraktet til et sted som solgte mye bedre speedbaat billetter til An strand ett eller annet, og kompisen ville bare 1800 for oss tre. Nice! Ingrid hisset seg litt opp forstaalig nok, men Katti og CC fikk roet henne ned litt og sa at tre hundre kroner er ikke verdt en krangel, og at vi vil komme frem foer de som tar fergen vi antaglig allerede hadde betalt for.

Etter en kort, rask, tur paa en moped, alle tre, med sekker og sjaafoer, kom vi frem til speedbaaten og ventet paa at en hel haug med thai folk som ogsaa skulle med. Saa dro vi fra fastlandet og speedet forbi to fergjer. :) Thai'ene ble satt i land ved kaien hvor fergene var, men vi dro rett til stranden vi hadde lest paa travelfish var best. Da vi kom frem visste det seg at det ikke var noen brygge, saa det ble en vaatt landgang, men det er jo den beste maaten aa komme seg til et nytt sted synes Katti og CC.

Saa parkerte Katti CC med alle sekkene sammen med en singha, mens Ingrid og hun gikk for aa finne en bungalow. Foerst en litt billig en med AC som luktet litt vondt. De valgte ikke den. Saa en paa stranden med vifte i taket og stor varanda med daybed. De valgte den! :D

Saa gikk det noen dager med latskap som bare Katti og CC greier naar de er paa ferie. Vi gjorde omtrent ingenting uten aa late oss paa stranden, spise ved den naermeste resturanten og bade paa stranden rett utenfor bungalow'en. Vel, nesten, Katti og CC har jo kjoept snorkle utstyr saa det maatte testes og spesielt artig var det at vi fant noen koraller paa “stranden vaar” og at det var mange fisker der ogsaa. Hvis man hadde mat med seg kom det til og med noen sy fisker(?), artige tynne fisker med veldig lang nese.

0 kommentarer: