Cancún

I dag skal vi videre til Havana etter ü ha tilbragt en dag i Cancun.

Flyplassen i går var litt av en opplevelse. Passkontrollen var kjemperaskt unnagjort, men de hadde tydeligvis ikke innsett at samme mende folk nødvendigvis også måtte gjennom tollen. De hadde bare to skranker åpne, med en felles kø som gikk i en stor spiral gjennom hele ankomsthallen. Siden vi var vant til de utrolig treige køene i Miami var vi et øyeblikk redde for at vi kom til å bli der i flere timer, men det gikk faktisk ganske kjapt. Da vi endelig kom frem til skranken etter å ha fått gjennomlyst bagasjen, måtte vi trykke på en knapp. Det skjedde ingenting da CC trykket, men hos Katti sa det Bzzzt, og det viste seg å bety at hennes sekk skulle kontrolleres. Morsom måte å gjøre stikkprøver på :) Tollkonrolløren stusset lenge over Kattis nødpose med Dundersalt, men ble til slutt overbevist om at det ikke var dop.

Cancun er akkurat like jævlig som folk beskriver det. Strendene er fine, men det ser ut til at erosjonen har spist bort mye Bølgene slo nesten helt inn til veggen på hotellet vi bodde på.

Hele stedet er skikkelig tacky, og folk plystrer og roper etter deg for å fü selge deg ting. Butikkene er fulle av skrot. de fleste selger t-skjorter eller kjipe souvenirer. Vi så ingen steder som hadde noe som var verd å kjøpe - kanskje med unntak av markedsboden ved Friday´s, som hadde meksikanske wrestlingmasker. Fine! :D

0 kommentarer: