Regn, regn og mer regn... :P

Til glede for dere som sitter og hutrer i det kalde nord har vi nettopp stoett paa vaart foerste skikkelige regnskyll, og ikke et lite et heller. 10-dagersvarselet er temmelig nedslaaende, ikke bare for Tulum, men for hele Mellom-Amerika. Det frister ikke saa innmari med 8 dager til i regnet, men hvis vi skal unnslippe maa vi gjoere om ganske mye paa reiseplanene. Vi maa helt ned til Soer-Amerika i saa tilfelle. Vi faar tenke litt paa hvilke alternativer vi har. :P

2 kommentarer:

  1. Bjørn Christian Tørrissen sa...

    Dere kan jo alltids ta en nattbuss rett til Oaxaca. Fra Tulum må det vel gå an å komme dit på 18 timer eller så, kanskje.

    Regelen er at hvis det ser dårlig ut på den ene kysten, så er det antagelig bare å komme seg over til den andre. I nærheten av Oaxaca er det MYE å se og finne på.

    På den annen side er det ikke sikkert at regnet som er meldt faktisk innfinner seg akkurat der dere skal være.

  2. Gøril sa...

    Hmm... sikker på at det ikke er bare ettermiddagsbygene som er meldt da? Her er det ikke no regn for tiden, og jeg hakke hørt at det skal komme noe heller. Ikke det at vi får beskjed om regnet når vi ikke går på skolen - har aldri sett en eneste værmelding jeg. Men men, strålende sol i Nica...