I gaar hadde vi en heldagsutflukt med Eric & Alyssa. Foerste post paa programmet var snorkling. Etter aa ha spist skikkelig deilig frokost inne i pueblo'en ble vi kjoert til stranda like nedenfor ruinene i Tulum. Det var bare oss fire og en guide som la ut i en liten motorbaat. Dette var foerste snorkletur for Katti.
Foerst gjorde vi en liten avstikker for aa se ruinene fra sjoen, og saa bar det ut til revet. Eric mente at revet utenfor Tulum er det nest stoerste i verden. Fint var det ihvertfall. Vi saa akkar, blowfish, hjernekorall, en havskilpadde, havsnegler og masse fine fisker vi ikke vet navnet paa. I dag er Katti kjempestoel i laarene etter aa ha svoemt med svoemmefoetter saa lenge.
Etter en kjapp tur innom hotellet bar det videre til Coba, som er en av de store mayaruinene paa Yucatan. Vi ble kjoert dit av Armando, som vi kom i prat med under dagens foerste taxitur til pueblo'en. Han var full av informasjon om ting aa se i dette omraadet. Paa veien til Coba stoppet han bilen saa vi kunne se paa "crocodilios" i en innsjoe. Vi saa en liten gutt som sto i vannkanten og gjentatte ganger slengte uti et kyllinglaar paa en snor. Armando sa at han proevde aa lokke til seg en krokodille. Galskap, tenkte vi, men gikk ned mot vannkanten litt lenger borte med Armando allikevel. Etter litt leting fikk han til slutt oeye paa en krokodille, Vi holdt oss litt unna, mens han lokket etter alle kunstens regler. Dessverre svoemte den bare sakte forbi. Sikkert like greit. Vi fikk jo tatt et bilde allikevel, og ble ikke spist.
Et par hundre meter lenger borte var inngangen til ruinene i Coba. Vi kjoerte luksusvarianten og betalte for aa bli fraktet i sykkeltaxi rundt omraadet. Paa veien fortalte sjaafoeren vaar om de ulike ruinene, og viste oss ogsaa termittuer og saant. Vi fikk se noen fine traer som alltid vokste ved siden av hverandre, hvor det ene gir deg utslett, mens sevjen fra det andre kurerer utlettet. Hendig. Hadde vi visst at han skulle quiz'e oss om det han hadde fortalt etterpaa saa kanskje vi hadde fulgt enda bedre med :)
Helt innerst laa en stor pyramide med et lite tempel paa toppen. CC tok av seg flip-flopene og klatret opp for aa ta bilder. Vi saa ogsaa en spesiell bane for ballspill, hvor taperen visstnok av og til ble ofret etterpaa og servert til prestene i et rituale. Og sa saa vi en bit av veien som mayaene bygde gjennom jungelen mellom Coba og Chichen Itza. Langt!
Vi var de aller siste til aa forlate omraadet, men det var fremdeles masse vi kunne tenkt oss aa se naermere paa, saa her boer man ha minst to timer paa seg, eller en ekstremt rask syklist. Paa vei hjem stoppet vi i pueblo'en igjen og spiste supernydelig italiensk pizza med salami piccante og masse chili. Nam! Etter det var vi bare mette og troette, saa det ble ingen happy hour paa oss
Vi har utvidet oppholdet vaart her med noen dager, noe som medfoerte at vi maatte bytte rom, saa naa bor vi i andre etasje med to balkonger. Veldig fint rom, men det er ingen takvifte, saa det ble en temmelig svett natt. I natt skal vi proeve aa smoere oss godt inn med myggmiddel og ha alle vinduer aapne og haape paa at myggmiddel og myggnett gjoer at vi ikke blir oppspist.
I dag var det meningen aa bare slacke og aa faa vasket toey, men saa ble CC bitt to ganger av en slem lokal bielignende flue. Etter et kvarters tid var han veldig hoven og roed baade paa fingeren og paa armen, saa vi tenkte det var best aa komme seg inn til et farmacia og kjoepe noe dop. Vi fikk salve mot insektbitt og kjoepte noen antihistaminer, og det har ikke blitt noe verre etter det. Vi fortsetter aa foelge med, mamma.
Etterpaa var det tid for litt genuin meksikansk mat, og Katti fikk endelig smakt Mole. Foerst var det tortillachips med nydelig habanerosaus til. Katti valgte kyllingenchiladas med mole, og CC tok den med poblanosaus. Mole smaker litt "earthy", liksom. Ikke helt som Katti hadde tenkt, men godt. Poblanosausen var litt syrlig limeaktig. CC drakk sin foerste hele oelflaske i dag, hurra! En flaske Sol med limebaat.
Katti & CC
CC fikk visst rett i at etter jorda rundt-turen vår ville vi bli skikkelig etablerte.
Nå er det barn på vei, og for å få plass til dette prosjektet er vi i ferd med å flytte til større leilighet i et mer barnevennlig område på Bjølsen.
Så i stedet for bilder og historier fra spennende reisemål blir det oppussingsbilder og diverse babygreier :)
Nå er det barn på vei, og for å få plass til dette prosjektet er vi i ferd med å flytte til større leilighet i et mer barnevennlig område på Bjølsen.
Så i stedet for bilder og historier fra spennende reisemål blir det oppussingsbilder og diverse babygreier :)
Siste bilder på flickr
|
Arkiv
Emner
- Angkor (1)
- Australia (5)
- Baby (2)
- Babyutstyr (2)
- Bangkok (3)
- Belize (1)
- Besteforeldre (1)
- Chile (5)
- Coba (1)
- Cuba (5)
- Cusco (1)
- Ecuador (2)
- Galapagos (1)
- Guatemala (3)
- Ha Long Bay (1)
- Hanoi (1)
- Havana (3)
- Ho Chi Minh (2)
- Hoi An (4)
- Jungel (1)
- Kambodsja (3)
- Ko Lanta (2)
- Ko Lipe (2)
- Ko Ngai (1)
- Ko Samet (2)
- Ko Samui (5)
- Kuala Lumpur (1)
- Kunst (1)
- Machu Picchu (1)
- Malaysia (2)
- Mat (6)
- Mekongdeltaet (1)
- Melaka (1)
- Mexico (6)
- Miami (1)
- Pattaya (1)
- Peru (2)
- planlegging (5)
- Paaskeoeya (4)
- Quito (2)
- reise (3)
- Sacred Valley (1)
- Santiago (1)
- Shopping (1)
- Sihanoukville (1)
- Singapore (1)
- Skredder (1)
- Svindel (1)
- Sydney (5)
- Tahiti (1)
- Thailand (13)
- Tikal (1)
- Trinidad (1)
- Tulum (4)
- Vietnam (9)
Hmmm... "Bielignende flue"? Ikke for å lage panikk i leiren, men det kan jo godt hende at det var en brems. Det er i hvert fall rette nabolaget for denslags.
CC, det er den flua jeg viste deg video av og sa at du måtte passe deg for, vet du. #8D) Bare å følge med hvis det utvikler seg en kul rundt såret, for i så fall skal du bli far.
http://en.wikipedia.org/wiki/Botfly
Gudbrutle! Den infoen der skapte mild panikk i leiren i en sofa på Torshov, til og med. Jeg antar at min stemme for at du skal følge med litt ekstra framover er overflødig, CC... :p Jeg krysser fingre for at det bare var en stygg mygg. Men hvis Bjørn har rett må dere ikke pille selv men gå til lege, og ta svært grafiske bilder!
Det ville jo utvilsomt gi grobunn for noen ganske tøffe tilnavn, da, sånn på plussiden.
Hei folkens....
Endelig fikk jeg lest hele bloggen deres, og sett på alle bildene... det ser sååå gøy ut sukk! Dere er bare så helgide,jeg håper dere nyter det i fulle drag :S Tipper at dere sikkert ikke ofrer drittværet i Norge en tanke hehehe :D Vel, kos dere en masse, savner dere selvsagt kjempemasse, stor klem fra Vanni :) P.S: Så snart leilighet eller kjæreste er i boks, får dere beskjed hehe ;)
Not to worry :) De lokale sier at det er en Tafano, eller horsefly, som er er en slags klegg. Kraftig og vondt bitt, med kjip kloe og hevelse, men ufarlig. Vi blir forsikret om at det vil gaa over om noen dager. CC foelger raadet om aa drikke mye tequila, men er ikke sikker paa om det var alvorlig ment. Best aa ikke ta noen sjanser uansett ;)
Hei dere to. Jeg prøver igjen og sende en kommentar til dere.Har hatt litt trøbbel med Google.Takk for flotte bilder og reiseskildringer. Følger med dere hver dag. Ja livet er herlig. Forstår at dere koser dere selv om magen slår seg vrang, litt solbrenthet, lange køer, snorkling med støle lårmuskler og insektstikk. Joda Carl Chr. jeg blir også sånn av bitt, bare det at de fluene jeg reagerer på er nesten usynlige.( DE ser ut som støv)Det går over om en stund. Bjørn hadde en fin kommentar til det :-))) Ta vare på hverandre. Glad i dere. Bjørg
Rusyada sokak ortasında sex yapan kızların rus porno filmi çekerek ne kadar ateşli olduğunu bir kez daha bizlere göstermiş bulundu.