I natt klokken 02:00 ringte vekkerklokka, og etter en hel del snoozing klarte vi til slutt aa komme oss opp av senga og inn i dusjen. Avgang klokken 03:00 - trodde vi. Vi gremtes litt da vi kom ut paa gata og oppdaget at det ikke var foer 03:30. En hel halvtimes potensiell soevn. Argh...
Problemet var at vi hadde bestilt en soloppgangstur til Tikal dagen foer slik at vi skulle unngaa hordene av turister som kom med fly i sjutiden. Vi var begge sikre paa at fyren hadde sagt tre, og hadde ikke sett etter paa billetten, hvor hentetidspunktet sto skrevet. Uflaks.
Da bussen kom ble vi og aatte andre turister skviset inn i en liten minibuss med tynne seter hvor man kunne kjenne knaerne til den som satt bak bore seg inn i ryggen. Ikke saa godt paa en times tur paa humpete vei, men Katti klarte utrolig nok aa sove allikevel. CC er misunnelig.
Da vi kom frem var det fremdeles helt moerkt, og vi saa ikke saa mye. Guiden vaar var en skikkelig friskus, og la ut i et tempo som var litt slitsomt aa foelge, siden det var mye trapper og oppoverbakker, og veien var full av roetter, hull og steiner. Det hjalp ikke akkurat at kondisen var litt daarlig heller, men vi kom da frem uten aa miste kontakten med resten av gruppa. Etter en liten vanningspause begynte vi paa den lange klatreturen til toppen av tempel IV hvor vi og to andre grupper skulle se soloppgangen. Trappen var temmelig bratt, og kondisen ble satt paa proeve igjen med aatte trapper hvor noen av dem var mer som stiger. Det var ikke akkurat turistfritt, man sikkert bedre enn naar de fleste andre kom dit. Vi satt der oppe i minst en time og ventet paa soloppgangen og at disen som skjulte templene skulle forsvinne, men det var en veldig fuktig morgen, og disen ville ikke gaa vekk, saa vi fikk bare bilder av jungelen fra toppen. Men vi fikk sett tucaner, og hoert broeleaper. Mye lyd i forhold til stoerrelsen!Etterpaa ble vi guidet mellom de andre templene, og fikk muligheten til aa klatre opp paa flere av dem. CC kom seg opp paa den aller bratteste, hvor det var som aa gaa i stige hele veien, med noen plattformer innimellom til aa hvile paa. Der fikk han endelig tatt et bilde som viste flere templer, men selv ikke da var all disen borte. Pokker og. Vi fikk sett noen broeleaper paa avstand, og noen ville kalkuner og noen pelskledde dyr som het coatimundi.
Vi var i omraadet helt til klokken 11, da vi ble plukket opp i minibussene og kjoert hjem igjen, og alle var enige om at det hadde vaert en fin tur :)
Katti & CC
CC fikk visst rett i at etter jorda rundt-turen vår ville vi bli skikkelig etablerte.
Nå er det barn på vei, og for å få plass til dette prosjektet er vi i ferd med å flytte til større leilighet i et mer barnevennlig område på Bjølsen.
Så i stedet for bilder og historier fra spennende reisemål blir det oppussingsbilder og diverse babygreier :)
Nå er det barn på vei, og for å få plass til dette prosjektet er vi i ferd med å flytte til større leilighet i et mer barnevennlig område på Bjølsen.
Så i stedet for bilder og historier fra spennende reisemål blir det oppussingsbilder og diverse babygreier :)
Siste bilder på flickr
|
Arkiv
Emner
- Angkor (1)
- Australia (5)
- Baby (2)
- Babyutstyr (2)
- Bangkok (3)
- Belize (1)
- Besteforeldre (1)
- Chile (5)
- Coba (1)
- Cuba (5)
- Cusco (1)
- Ecuador (2)
- Galapagos (1)
- Guatemala (3)
- Ha Long Bay (1)
- Hanoi (1)
- Havana (3)
- Ho Chi Minh (2)
- Hoi An (4)
- Jungel (1)
- Kambodsja (3)
- Ko Lanta (2)
- Ko Lipe (2)
- Ko Ngai (1)
- Ko Samet (2)
- Ko Samui (5)
- Kuala Lumpur (1)
- Kunst (1)
- Machu Picchu (1)
- Malaysia (2)
- Mat (6)
- Mekongdeltaet (1)
- Melaka (1)
- Mexico (6)
- Miami (1)
- Pattaya (1)
- Peru (2)
- planlegging (5)
- Paaskeoeya (4)
- Quito (2)
- reise (3)
- Sacred Valley (1)
- Santiago (1)
- Shopping (1)
- Sihanoukville (1)
- Singapore (1)
- Skredder (1)
- Svindel (1)
- Sydney (5)
- Tahiti (1)
- Thailand (13)
- Tikal (1)
- Trinidad (1)
- Tulum (4)
- Vietnam (9)
Åkei, memo to me: må trene litt cardio før jeg tar meg en tempeltur :-)
Turen deres høres helt fantastisk ut! Vil også til gamle templer og høre apebrøl. Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark... Mmmm...
Vi stikker i morgen, og jeg er en smule ufokusert på jobb for tiden. La la la la la! Glær mæ! Telefonnumre er sirlig ført inn i mobelusken, så vi skal nok få tak i dere i Australia :-)
Med inspirasjon fra CCs insektsbitt har jeg føket ut og kjøpt litt Zyrtec tilfelle det er sinna insekter i New Caledonia/Solomon øyene. You never know. Nå må jeg bare klare å nådeløst etterlate klær hjemme - jeg vil jo gjerne ha med hele garderoben...
Vi sees til nyttår folkens!
Klem, Erica