Da har vi landet paa Paaskeoeya, og funnet oss et sted aa bo. Vi var litt engstelige for at det ikke skulle vaere rom aa faa siden det er jul, men vi fant en stall...eller nei, det var egentlig et helt aalreit sted, men litt loslitt her ogsaa. Begynner aa bli vant til enkel standard.
Vi bor i utkanten av Hanga Roa, som er "byen" paa Paaskeoeya. Vi har gangavstand til moai-statuer og en bitteliten strand paa 15 meter som vi deler med resten av byens befolkning. Litt trangt. Paa andre siden av oeya finnes det en super strand, saa vi skal proeve aa komme oss dit en gang. I morgen tidlig skal vi ut og kikke paa vulkanen, Rano Kau. Krateret rommer en sjoe, og det skal visst vaere veldig fint.
Vaeret er supert. Varmt og ganske fuktig. Vi merker at sola tar, saa det er vel bare aa finne frem solfaktor. Vi er fremdeles litt bleike paa tross av hvor lenge vi har vaert ute. Har jo vaert forsiktige, maa vite. Vi har forresten bestilt oss kaksehotell paa Tahiti, hvor vi har tenkt aa ligge ved bassengkanten og jobbe med fargen.
Naa maa vi faa oss litt mat. Bilder av snaale statuer og saant kommer saa snart vi faar tatt noen.
Etiketter: Chile, Paaskeoeya