Poelse med alt!

Beklager at det har vaert lite aa lese i det siste. Katti har vaert daarlig i noen dager, og etterpaa har vi hatt det travelt med aa utforske byen.

Etter 7 dager i Santiago kan vi si at det er en variert by. Her finnes koselige caféomraader, trashy utelivsomraader og enda mer trashy omraader med masse junkfood og skrot. Paa et av disse stedene fant CC sin ultimate matopplevelse paa denne turen - poelse med alt! Med andre ord; tjukk, lunken wienerpoelse med tomat, avocado, majones og ketchup. En "italiano" paa folkemunne, og en hit blant de innfoedte. CC klarte ikke mer enn et par tygg foer den uvanlige kombinasjonen ble for mye. Da var han glad for at han ikke bestilte en "completo"...

Det foerste hotellet vaart var som en reise tilbake i tiden. Temmelig loslitt, og veldig art deco. Hoeydepunktet var heisen, som faktsik hadde sjaafoer! :D Her var det nemlig ingen etasjeknapper, men en spak som man brukte til aa kjoere opp og ned, og det krever jo sin mann aa treffe akkurat. Moro :)

Etter at Katti foelte seg bedre flyttet vi til et stroek vi hadde oppdaget som hadde masse koselige cafêer og restauranter. Har hadde vi vaart foerste ordentlig gode maaltid etter aa ha levd paa ostesandwicher i tre dager. :P Vi fikk en liten bordgrill med hjort, okse, villsvin, lam og poelse fra Patagonia. Namme! :9 En skikkelig matopplevelse. Kjoettet var utrolig smakfullt og moert, og vi satt bare og himlet med oeynene over poelsen. To vinflasker senere tuslet vi mette og fornoeyde hjem. Maten var saa bra at vi maatte tilbake i dag. CC hadde hjort i moerk sjokoladesaus, og Katti hadde en lokal fisk som det ikke finnes noen oversettelse for, som var litt sverdfiskaktig og veldig god. Innmari digg i dag ogsaa. Man kanskje aller mest nevneverdig er det at CC har drukket sin foerste hele halvliter i dag - ever! Og han har proevd stout! :)

Paa Bjoerns anbefaling fro vi til zoologisk hage i dag. Veldig bratt, men ikke saa bra som vi hadde haapet. Vi syntes det var litt kjipt at innhegningene ikke etterlignet dyrenes naturlige forhold noe saerlig, og syntes litt synd paa sjoeloeven som svoemte rundt og rundt i et lite basseng uten noe morsomt aa se paa.

I morgen flyr vi til paaskeoeya, og der skal vi feire jul etter beste evne. Vi faar liksom ingen julestemning i 30 plussgrader. Kanskje like greit, for da savner man ikke norsk jul like mye.

2 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    Siden dere ikke er på nett hver dag nødvendigvis, får man benytte anledningen i litt god tid til å ønske dere Riktig God Jul da.... selv om God Påske er kanskje like naturlig når dere nå skal til Påskeøya... ;)

  2. Anonym sa...

    OJOJ!!! Min bror, ølhunden! Hehe. Dette var store nyheter! Nesten litt rart at du velger ett sted inne i "bushen" for å prøve stout, så mange ganger du har vært i England og Tsjekia.

    Håper uansett det smakte :-D

    - Morten -