Maten i Sydney = nam!

Vi har spist veldig godt i her Sydney. Spesielt flinke er de til aa mikse asiatisk og vestlig mat i noe som de kaller "mod oz".

Det beste stedet vi rakk aa spise paa var Billy Kwong, resturanten til kjendiskokken Kylie Kwong. Siden de ikke lar deg reservere bord maa du moete opp, og du maa regne med koe. Katti og CC var der klokken 18:10, ti minuter etter aapningstid, og vi maatte vente i 15 minutter foer vi fikk beskjed om at de skulle ringe oss naar de hadde noe ledig bord. Naar vi fikk satt oss ved bordet bestilte vi "Crispy skin duck with fresh plum sauce". Det smakte like godt som det hoeres ut.



Et annet godt tips i Sydney er Pony i "The Rocks". De hadde god mod oz, og en veldig flink kelner som kom bortom og spurte om han kunne friste med ting som selvsagt hoertes helt nydelige ut. Norske kelnere burde skjerpe seg. CC hadde and med soetpotet mos og en god saus (husker ikke hva de kalte den). Katti valgte bakt sjoeoerret med chili.

Vi kom oss aldri til Rockpool. Dessverre var kommunikasjonen mellom oss og resturanten, paa email, litt for treig. Vi faar ta det neste gang vi skal til Australia. For det er sikkert at vi skal hit igjen.

0 kommentarer: