Endelig tittet solen frem etter nesten en uke med regn. Digg! Vi fant oss en super pasjonsfruktsangria paa Cafe de Mango ved elvebredden og latet oss i sola etter aa ha ruslet rundt og sett paa none severdigheter vi ikke hadde orket aa see i regnet. I femtiden var det nytt matlagingskurs. Denne gangen skulle det vaere Daily vietnamese food, og det viste seg at det var eieren selv, Miss Vy som skulle holde det. Miss Vy er litt av en entreprenoer. Hun eier fire av de beste restaurantene i Hoi An (hvorav 3 nevnt i LP), og har 160 ansatte. Vi har vaert innom alle.
Denne gangen startet vi med fried eggplant, som var enkelt men veldig godt. Dette ble Ccs favoritt. Vi hadde allerede lagd sommer- og vinterruller forrige gang, saa det var litt synd, men det var fremdeles like godt. Vaarruller var derimot nytt for oss. Vi lagde ogsaa grillet kylling med limeblader, groenn mangosalat og papayasalat. Det var supergodt og friskt. Vi fikk ogsaa hoere litt om de ulike groennsakene og urtene i vietnamesisk matlaging, og hva de var bra for, og fikk demonstrert hvordan man brukte noen vietnamesiske kjoekkenredskaper.
Den gjengen vi gikk paa kurs med denne gangen var ingen partyloever, saa det ble ingen Big Bamboo-fylla. Kanskje like greit :)
I dag har vi for det meste hengt paa cafe og kost oss i solen. Det ble et par mugger med pasjonsfruktsangria, og Katti har endelig faatt smakt bananblomtsalat, og det var slett ikke verst. I morgen ettermiddag drar vi fra Hoi An. Siden det er meldt regn baade her og i Hanoi fremover har vi bestemt oss for aa ta en tur ned til Kambodsja i paavente av bedre vaer i nord. Baattur i Halong Bay hoeres ikke like digg ut med regn. Altsaa blir det Siem Reap og Angkor i stedet, og kanskje en tur ned til Sihanoukville for noen stranddager. Vi faar se hva vaermeldingen sier.
Katti & CC
CC fikk visst rett i at etter jorda rundt-turen vår ville vi bli skikkelig etablerte.
Nå er det barn på vei, og for å få plass til dette prosjektet er vi i ferd med å flytte til større leilighet i et mer barnevennlig område på Bjølsen.
Så i stedet for bilder og historier fra spennende reisemål blir det oppussingsbilder og diverse babygreier :)
Nå er det barn på vei, og for å få plass til dette prosjektet er vi i ferd med å flytte til større leilighet i et mer barnevennlig område på Bjølsen.
Så i stedet for bilder og historier fra spennende reisemål blir det oppussingsbilder og diverse babygreier :)
Siste bilder på flickr
|
Arkiv
Emner
- Angkor (1)
- Australia (5)
- Baby (2)
- Babyutstyr (2)
- Bangkok (3)
- Belize (1)
- Besteforeldre (1)
- Chile (5)
- Coba (1)
- Cuba (5)
- Cusco (1)
- Ecuador (2)
- Galapagos (1)
- Guatemala (3)
- Ha Long Bay (1)
- Hanoi (1)
- Havana (3)
- Ho Chi Minh (2)
- Hoi An (4)
- Jungel (1)
- Kambodsja (3)
- Ko Lanta (2)
- Ko Lipe (2)
- Ko Ngai (1)
- Ko Samet (2)
- Ko Samui (5)
- Kuala Lumpur (1)
- Kunst (1)
- Machu Picchu (1)
- Malaysia (2)
- Mat (6)
- Mekongdeltaet (1)
- Melaka (1)
- Mexico (6)
- Miami (1)
- Pattaya (1)
- Peru (2)
- planlegging (5)
- Paaskeoeya (4)
- Quito (2)
- reise (3)
- Sacred Valley (1)
- Santiago (1)
- Shopping (1)
- Sihanoukville (1)
- Singapore (1)
- Skredder (1)
- Svindel (1)
- Sydney (5)
- Tahiti (1)
- Thailand (13)
- Tikal (1)
- Trinidad (1)
- Tulum (4)
- Vietnam (9)