Vi har kjoept kunst!

Naa er vi voksne altsaa! :-o Vi stakk innom Saigon museum of fine art i dag, og paa veien ut kom vi over noen gallerier som solgte vietnamesisk samtidskunst. Vi var litt nysgjerrige og hadde ikke noe annet aa finne paa akkurat da, saa vi ruslet inn i noen av dem bare for aa titte.

I det siste galleriet saa Katti et bilde som hun falt pladask for, men det var jo saa stort, og dessuten et lakkarbeide paa treplate som maalte 80 x 100cm, saa ikke akkurat noe man kan rulle sammen og ta med seg. Dessuten hadde vi nok ikke raad, saa vi gikk derfra.

Noen meter opp i gata sa Katti at hun bare maatte spoerre hvor mye det kostet. Ville bare vite, liksom. Tabbe! Vi hadde jo raad til det :) $1600 skulle de ha, og $200 for aa shippe hele stasen hjem med ramme og alt.

Saa naa er vi altsaa stolte eiere av "Young girls with lotus" av Duong Tuan Kiet. Aner ikke om det vil vaere verd noe for noen andre, men Katti faar ihvertfall en varm fuzzy foelelse naar hun ser paa bildet, og det er jo den beste grunnen til aa kjoepe kunst :)

3 kommentarer:

  1. Gøril sa...

    Har nettopp sett på noen av de andre bildene av han kunstneren, og jeg må si at dere valgte det beste :D Blir gøy å se det på veggen!

  2. Anonym sa...

    Bare et spørsmål.. Har dere bestilt Volvoen?

    Regner med at dere vet at det er leveringstid på slikt (om du ikke skal ha den kjedelige standardmodellen de har klar i butikken da), og om den skal stå klar på parkeringsplassen når dere kommer hjem er det trolig tid for å bestille den snart...!

  3. Anonym sa...

    Hihi..... gratulrer med kult bilde, det kommer nok til å ta seg bra ut på veggen hehehe....
    Stor klem :)