Bangkok eller Khrung Thep

Neste dag dro vi til Bangkok, for Ivar ville sjekke hvordan arbeidet med leiligheten der gikk. I tillegg hadde Paal, onkelen til Katti floeyet innom paa vei hjem fra Norge til Shanghai, saa vi kunne moete ham i samme slengen. Vi kjoerte til Bangkok, sjekket oss inn paa et hotell som het Bally's. Et fint hotell hvor rommene ikke var saa altfor dyre hvis man tenker paa norske priser.

Etter vi hadde moett Paal i resepsjonen dro alle 5 til leiligheten. Leiligheten ligger veldig sentralt til ved elven, like ved Hilton hotellet i Bangkok, har veldig bra utsikt og et par gjesterom som kan bli ettertraktet naar leiligheten en gang blir ferdig (ikke sant Marie og Per?) ;) Naar leiligheten blir ferdig ser ut til aa vaere et aapent spoersmaal, etter et aar saa er fremdels mye ugjort.

Den kvelden gikk vi paa resturant for aa spise thaimat fra landsbygda. Vi bestilte en hel haug med retter, thai spicey – ikke farangi style, og satte oss ned paa gulvet. Katti var ikke helt fornoeyd siden hun har litt vondt i kneet etter mye trasking. Uansett servitrisen, og CC bruker det ordet med vid betydning, var en fnisende transe. CC tror det var en pre-op siden adamseplet var veldig tydelig. Oh well. Uansett laerte Katti og CC noe den kvelden. Man skal visst dele oelen din med henne, og CC har nok faatt ennaa mer daarlig karma. Tidligere paa denne turen har CC sparket en stein paa en tiggende munk i Saigon (ikke med vilje), latt vaere aa kjoepe et budda bilde, som skulle gi fred, fra en nonne i Kambodsja. men han har tent en roykelsespinne paa toppen av en pyramide i Angkor for “good luck”, som han ikke hadde betalt for. Ehh.. ligger nok daarlig ann paa karma siden ja..

Dagen etter paa dro Paal videre, men Guia, som er gift med Ivar, og er Viktoria og Christoffers mamma (for de uinnvidde bloggleserne), kom paa besoek. Antall Andresen var konstant ;)

Den ene turisttingen vi gjorde i Bangkok var aa dra paa JJMall og market. Et ekstremt stort fake-/dyre-/elektronikk/moebel/matmarked nord i byen. Med over 8000 boder var det ikke snakk om aa se alt og for aa vaere aerlig saa trengte vi heller ingenting. Men det var artig aa se, og det var veldig forfriskende aa kunne gaa paa et saant marked uten aa bli mast paa. Det var omtrent ingen som ville ha oss inn aa se paa deres varer. :)

Siden vi skal til Bangkok flere ganger i loepet av turen tenkte vi at vi kunne se palasset osv en annen gang. Om noen har noen tips om hva man MAA gjore i bangkok saa er vi interessert i hoere om det.

Det var uunngaaelig. Med saa ekstremt mange shopping malls maatte bare Katti og CC gaa paa en shopping spree. The damage:

Katti

  • 2 par sko
  • 1 topp
  • 4 boeker

CC

  • 2 boeker
  • 3 skjorter
  • 1 syltynt slips (2 cm bredt)
  • 2 t-skjorter
CC kom litt bedre ut av det denne gangen enn hos skredderen :)

0 kommentarer: