OK, vi boer kanskje si at huset til Ivar ikke ligger i Pattaya, men noe utenfor, og at Pattaya har blitt “snillere” i de siste aarene. Det er til og med snakk om at kongen skal flytte ditt naar han pensjonerer seg. Hadde det ikke vaert for en litt kontroversiell kronprins saa hadde han sikkert gjort det for lenge siden. Men det er ikke det samme som aa si at det ikke finnes go go-, homsebarer og andre nattelivsaktiveter fremdeles. Vi gjorde en downtown nattesafari trygt inne i Ivars bil.
Men som sagt huset ligger ikke i Pattaya, men i View Talay som er en gated community hvor vaktene gjoer honnoer naar du passerer bommen. Huset er bygget i thaistil med spir paa takhjoernene, har mange soverom og det er et fint avkjoelende svoemmebasseng i hagen.
Vi dro paa en fiskeresturant for aa spise den kvelden. Fisken, rekene og hummeren var saa ferske som de kunne bli – levende i store vanntanker. Et sikkelig gullkorn av et sted, og ifoelge Ivar ikke fullt av turister, vanligvis. Selvsagt var det nordmenn naar Katti og CC var der. ;P
Neste dag tok Ivar og Viktoria oss med paa sightseeing i naeromraadet. Vi passerte noen vingaarder (importerte franskmenn som hadde startet noe), og et stort budda-bilde paa en fjellside. Budda bildet hadde vaert kongens 70 aar gave fra kronprinsen. Vel, hva gir du en mann som har alt? Paa kvelden dro vi paa en all you can eat resturant og spiste en god hotpot. Namme!