Ko Lipe var saa digg at vi ble der et par dager lenger enn planlagt. Det ble mye sloeving i skyggen og bading i deilig vann.
Den foerste natten hadde vi en bungalow som laa oppe i en aasside. Utsikten var super, men for aa komme opp dit maatte man via en skranglevoren termittspist tretrapp som var mildt sagt utrygg, og i tillegg hadde badet vaart squatty potty, saa morgenen etter lette vi etter noe annet. Vi fant en bungalow naer stranden paa Lipe Resort som hadde et litt bedre bad, og vi ble der resten av oppholdet.
Restauranten paa Lipe Resort hadde en spicy groenn mangosalat som Katti ble saa hekta paa at hun maatte ha den hver eneste dag helt til vi dro derfra. Tom Yam'en var heller ikke ille. Etter solnedgang hver dag var det BBQ paa nesten alle strandrestaurantene, og barene la ut store matter med lave bord og puter rundt. Vi fant et sted som lagde brukbare mojitos og laa og hoerte paa Pink floyd in dub mens vi saa paa stjernene og hoerte boelgene slaa inn mot stranden.
Ko Lipe har tre strender. Vi bodde paa Pattaya Beach, og saa var det Sunrise og Sunset Beach. Begge var en rusletur unna, og vi gikk oss en tur til Sunrise beach. Paa veien saa vi skilter med “Tsunami evacuation route”. Ikke saa aalreit aa tenke paa, men fint at de har skiltet ihvertfall. Sunrise beach var ikke like fin som vaar strand, og det var litt mye soeppel, spesielt i naerheten av den eneste landsbyen paa oeya. Vi var glade vi hadde havnet der vi gjorde. Langs veien fra Pattaya til Sunrise ligger det mange barer og restauranter, og vi endte opp paa Pooh's bar, hvor vi brukte opp litt for mye penger :)
Siden Ko Lipe ikke har noen minibank, og vi begynte aa gaa tom for cash, bestemte vi oss for aa dra videre med baaten til Ko Lanta.
Katti & CC
CC fikk visst rett i at etter jorda rundt-turen vår ville vi bli skikkelig etablerte.
Nå er det barn på vei, og for å få plass til dette prosjektet er vi i ferd med å flytte til større leilighet i et mer barnevennlig område på Bjølsen.
Så i stedet for bilder og historier fra spennende reisemål blir det oppussingsbilder og diverse babygreier :)
Nå er det barn på vei, og for å få plass til dette prosjektet er vi i ferd med å flytte til større leilighet i et mer barnevennlig område på Bjølsen.
Så i stedet for bilder og historier fra spennende reisemål blir det oppussingsbilder og diverse babygreier :)
Siste bilder på flickr
|
Arkiv
Emner
- Angkor (1)
- Australia (5)
- Baby (2)
- Babyutstyr (2)
- Bangkok (3)
- Belize (1)
- Besteforeldre (1)
- Chile (5)
- Coba (1)
- Cuba (5)
- Cusco (1)
- Ecuador (2)
- Galapagos (1)
- Guatemala (3)
- Ha Long Bay (1)
- Hanoi (1)
- Havana (3)
- Ho Chi Minh (2)
- Hoi An (4)
- Jungel (1)
- Kambodsja (3)
- Ko Lanta (2)
- Ko Lipe (2)
- Ko Ngai (1)
- Ko Samet (2)
- Ko Samui (5)
- Kuala Lumpur (1)
- Kunst (1)
- Machu Picchu (1)
- Malaysia (2)
- Mat (6)
- Mekongdeltaet (1)
- Melaka (1)
- Mexico (6)
- Miami (1)
- Pattaya (1)
- Peru (2)
- planlegging (5)
- Paaskeoeya (4)
- Quito (2)
- reise (3)
- Sacred Valley (1)
- Santiago (1)
- Shopping (1)
- Sihanoukville (1)
- Singapore (1)
- Skredder (1)
- Svindel (1)
- Sydney (5)
- Tahiti (1)
- Thailand (13)
- Tikal (1)
- Trinidad (1)
- Tulum (4)
- Vietnam (9)